Spijkerbroeken hebben de modewereld overgenomen, het is de meest verkochte broek ter wereld, wat zouden we zijn zonder deze uitvinding. Broeken zijn kledingstukken die we elke dag als we de buitenwereld betreden nodig hebben. Comfort is iets wat bij vele mensen erg van belang is, maar wat noemt de gemiddelde persoon als je vraagt wat ze belangrijk vinden in een broek? Het antwoord: stretch. Stretch is iets waar bijna elke ontwerper gebruik van maakt en waar veel mensen van houden.
Wanneer is het ontstaan
Het echte begin was natuurlijk in de jaren 50, toen de skinny jeans werd uitgevonden. De nauw aansluitende broek werd in no time extreem populair, maar van comfort was vaak nog niet te spreken. Ontwerpers bleven maar een manier zoeken om naast stijl ook comfort te kunnen bieden. Deze oplossing kwam in de jaren 90, toen ze een manier wilden vinden om minder maten te hoeven creëren. Door de stretch konden meerdere mensen dezelfde maat aan, aangezien het makkelijk was op de broek aan te krijgen en dus goed om meerdere maten paste. Sinds dien zijn de stretch jeans niet meer weg te denken uit de modewereld.
AB Lifestyle
AB Lifestyle, het merk van profvoetballer Alexander Büttner, staat bekend om de extreme stretch in zijn broeken. De broeken zijn er in verschilende kleuren, maten en ontwerpen, zodat er voor iedereen een broek is die perfect om de benen past. Het merk heeft een zilveren logo op de achterkant en bevat ook scheuren en verfspetters, zodat de broek geschikt is voor zowel jong en oud. De AB Lifestyle jeans zijn te vinden bij Crivaldi of online in de winkel!
Zowel mannen als vrouwen
De skinny jeans zijn bij de mannen erg populair, maar vooral de vrouwen zijn verslaafd geraakt aan de stretch in hun favoriete skinny jeans. In de twintigste eeuw was het niet normaal voor vrouwen om jeans te dragen, maar in de eenentwintigste eeuw zijn de skinny jeans bij zowel de mannen als de vrouwen niet meer uit hun kledingkast weg te denken