Hierdoor zorgt een koolhydraatarm dieet voor makkelijk gewichtsverlies

Dat diëten zorgt voor gewichtsverlies is algemeen bekend, maar hoe komt dit nou precies? Voor de nieuwsgierigen onder ons die graag een koolhydraatarm dieet willen volgen, staat dit hieronder precies uitgelegd. Zo weet je niet slechts wat er gebeurt in je lichaam wanneer je dit dieet volgt, maar is het ook makkelijker om de juiste keuzes te maken met betrekking tot eten!

Energie uit een andere bron

Normaal eet een volwassen vrouw gemiddeld 210 gram koolhydraten per dag. Koolhydraten zijn suikers, zetmeel en vezels. Met een koolhydraatarm dieet eet je dagelijks een stuk minder, slechts vijftig tot 130 gram per dag. Wanneer jij minder koolhydraten binnenkrijgt, gaat jouw lichaam meer energie putten uit glucose en wanneer dit op is, vetten. Hierdoor verbrand je dus meer vet! Het is wel belangrijk om iets van koolhydraten binnen te krijgen wanneer je gaat bewegen, om je lichaam voldoende energie te geven voor deze activiteit.

Veel beschikbare opties

Een andere reden dat dit dieet een goede optie kan zijn voor jou: ongelofelijk veel mogelijkheden. Het koolhydraatarm dieet is ontwikkeld zodat jij veranderingen kan maken in je eetpatroon voor op de langere termijn. Het internet staat vol met allerlei gezonde, koolhydraatarme recepten zoals gezonde wraps voor lunch. Zo weet jij dat je altijd iets kunt vinden om te eten, terwijl je je houdt aan je dieet!

Verzadigd gevoel

In koolhydraatarme recepten worden producten met koolhydraten vaak vervangen door producten met veel eiwitten. Hierdoor zorgen deze gerechten voor een meer verzadigd gevoel. Ga maar eens na, het verschil in hoe je je voelt na het eten van een goede hamburger en een Big Mac. De laatste bevat veel meer suiker en weinig eiwitten. Doordat je langer verzadigd blijft, krijg je geen honger. Hierdoor eet je dus minder en val je af! Bovendien zijn eiwitten ook goed voor het ontwikkelen van je spieren!

You may also like...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.